Het eiland van Dordt

Zo mooi als de stad is, zo mooi zijn ook de natuur en de polder van Dordt. Als je over de dijken loopt, zie je de diversiteit van de polder, afgewisseld met stukjes natuur, stukjes braakliggende grond,bloemen, velden met diverse gewassen.

Het mooie aan het eiland is dat je lekker in de polder tot rust kan komen en zo weer in de mooie historische binnenstad zit van Dordrecht. De hofjes, de oude gebouwen, zo mooi.. Als je lekker aan de slag bent ergens op een plekje in de polder met je handen in de aarde en je wordt toegezongen door diverse mooie vogels, wordt je echt even stil, je geniet van er gewoon van.

Naaktslakken bewegen zich langzaam voort, wormen krioelen als het een lieve lust is, verderop zie je een kikker het pad..

Oversteken, een libelle komt even poolshoogte nemen en zoemt weer weg.Bij een bevriende boer aai ik het ezeltje en knuffel ik even met een schaap wat naar me toe komt, een klein geitje wil ook even aangehaald worden.

Er is zoveel moois om van te genieten, dat het zonde is om Dordt maar helemaal vol te bouwen, ik hoop dat iedereen dat wil inzien, we zitten niet te wachten op mensen met veel geld die een dure villa willen hebben. We hebben al genoeg gebouwd, laat de polder polder zijn, de natuur, natuur en Dordt, gewoon Dordt, in al zijn glorie. met zijn oude gebouwen, hofjes en pleinen: laat het zoals het is. Stadswandelaar Michael

2 Reacties op “Het eiland van Dordt

  1. Ik vind ook dat er natuur moet behouden blijven.Hier maken ze op een5 km van elkaar 2 grote golfterreinen..niet te begrijpen toch

    • Die invasie van golfterreinen is voor mij niet te begrijpen. Gelukkig is hier in Dordt een plan ‘Golf en wonen’ voorlopig van de baan. Het zou van de gekken zijn dat slechts een kleine hand vol mensen van zoveel schaarse ruimte gebruik maken. Hartelijke groet, Richard

Plaats jouw reactie hier